Menu Zamknij

Regulamin serwisu internetowego

GEONATURA KIELCE – OGRÓD BOTANICZNY

I. Postanowienia ogólne:

  1. Niniejszy regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem serwisu internetowego dostępnego pod adresem: https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet (dalej jako: „Serwis”), biletów wstępów do Ogrodu Botanicznego w Kielcach, wydarzeń organizowanych przez Ogród Botaniczny znajdujących się w ofercie serwisu internetowego https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet oraz innych usług, świadczonych przez serwis internetowy Ogrodu Botanicznego drogą elektroniczną przy użyciu strony internetowej: https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet i stanowi integralną część zawieranej umowy sprzedaży.
  2. Akceptacja Regulaminu serwisu internetowego Ogrodu Botanicznego jest dobrowolna, ale jej brak uniemożliwia złożenie przez Kupującego zamówienia w https://geonatura-kielce.pl/kup-biletoraz skorzystanie z innych usług, świadczonych przez Ogród Botaniczny drogą elektroniczną przy użyciu serwisu internetowego https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet. Akceptacji Regulaminu dokonuje się podczas składania zamówienia za pośrednictwem serwisu internetowego https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet. Regulamin jest dostępny pod adresem: https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet w systemie teleinformatycznym, w sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i wydrukowanie.
  3. Wskazanym poniżej pojęciom nadaje się następujące znaczenie:
    a) Usługodawca – Gmina Kielce, ul. Rynek 1, 25-303 Kielce, NIP:657-261-73-25, reprezentowana przez jednostkę budżetowa Miasta Kielce – Geonatura Kielce, ul. Daleszycka 21, 25-202 Kielce, oferująca możliwość zakupów internetowych w postaci oferowanych przez Serwis biletów w zakresie organizowanych przez nią wydarzeń wybranych przez Kupującego przy składaniu Zamówienia.
    b) Serwis – serwis internetowy, w którym Kupujący dokonuje zakupów biletów w Serwisie, dostępny poprzez stronę internetową https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet;
    c) Ogród Botaniczny – jeden z obiektów Geonatury Kielce położony na stoku Góry Karczówki, przy ulicy Jagiellońskiej 78, 25-734 Kielce.
    d) Kupujący – osoba, która dokonuje zamówienia za pomocą Serwisu.
    e) Bilet – zakupiony drogą elektroniczną przy wykorzystaniu Serwisu dokument potwierdzający uprawnienie Kupującego do wejścia na terytorium Ogrodu Botanicznego.
    f) Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Kupującego polegająca na rezerwacji Biletu.
    g) Regulamin – niniejszy regulamin serwisu internetowego Ogród Botaniczny.
    h) Zamówienie – oświadczenie woli składane Usługodawcy przez Kupującego za pośrednictwem Serwisu, skutkujące zawarciem Umowy po dokonaniu płatności.
    i) Operator sprzedaży – SAFI STUDIO Paweł Nowakowski, Dębina, ul. Spacerowa 25, 05-152 Czosnów, NIP: 5311610855 będący administratorem systemu oraz strony bookero.pl.
    j) System rezerwacji – system sprzedaży biletów za pośrednictwem operatora sprzedaży bookero.pl.
    k) Operator płatności – ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach przy ul. Sokolskiej 34 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice – Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, NIP 634-013-54-75.
  4. Kupujący może korzystać ze Serwisu Internetowego wyłącznie jeżeli posiada pełną zdolności do czynności prawnych i jednocześnie jest osobą fizyczną nieprowadząca działalności gospodarczej lub rolnikiem ryczałtowym. Pozostałe osoby/podmioty mogą nabywać bilety wyłącznie poprzez sprzedaż stacjonarną.
  5. Regulamin oparty jest na przepisach wynikających z:
    a) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1071 ze zm.).
    b) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796 ze zm.).
    c) Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.).
    d) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    e) Ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 168 ze zm.).

II. Dane kontaktowe:

Geonatura Kielce, ul. Daleszycka 21, 25-202 Kielce
Adres e-mail: ogrod.botaniczny@geonatura-kielce.pl lub bilety.ogrod@geonatura-kielce.pl
Numer telefonu: tel. +48 41 367 64 68

III. Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną:

  1. Rozpoczęcie świadczenia usług przez Usługodawcę następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Kupującego z Serwisu, a co za tym idzie akceptacją warunków Regulaminu. Świadczenie usług przez Usługodawcę na rzecz Kupującego nie jest ograniczone w czasie.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia usług na rzecz Kupującego na skutek działania siły wyższej,jak również z przyczyn leżących po stronie operatora sprzedaży lub operatora płatności. W szczególności Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
  3. Korzystanie przez Kupującego z Serwisu jest możliwe po spełnieniu następujących wymagań technicznych:
    a) posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu;
    b) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0 i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;
    c) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768;
    d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  4. W ramach korzystania z Serwisu zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, wykorzystywanie usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający interesy Usługodawcy, w szczególności mogący narazić Usługodawcę na jakąkolwiek szkodę majątkową.
  5. Kupujący korzystający z Serwisu mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz z poszanowaniem zasad współżycia społecznego.
  6. Usługodawca niniejszym zastrzega, iż wszystkie treści i materiały dostępne w Serwisie są objęte ochroną prawa autorskiego. Kupujący ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie oraz inne formy korzystania z materiałów i wiadomości wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
  7. Usługodawca w celu świadczenia Usługi korzysta z systemu sprzedaży biletów przez internet udostępnionego przez SAFI STUDIO Paweł Nowakowski, Dębina, ul. Spacerowa 25, 05-152 Czosnów, NIP: 5311610855, https://www.bookero.pl. Polityka prywatności Operatora dostępna jest na stronie internetowej https://www.bookero.pl/polityka-prywatnosci.
  8. Kupujący dokonując zakupu biletu za pośrednictwem systemu rezerwacji akceptuje regulamin operatora sprzedaży dostępny na stronie internetowej https://www.bookero.pl/regulamin.

IV. Składanie Zamówień i sposób dokonywania płatności za Zamówienie

  1. Usługodawca oferuje możliwość zakupu następujących biletów:
    a) Bilet indywidualny normalny;
    b) Bilet indywidualny ulgowy;
    c) Bilet specjalny.
  2. Zakup biletów indywidualnych i specjalnych jest możliwy za pośrednictwem Serwisu w systemie sprzedaży oferowanego przez operatora sprzedaży Bookero lub bezpośrednio w kasach zlokalizowanych na terenie obiektu Ogród Botaniczny.
  3. Zakup innych biletów wstępu do Ogrodu Botanicznego, zgodnych z cennikiem i Regulaminem Ogrodu Botanicznego w Kielcach dostępnym na stronie https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet jest możliwy jedynie bezpośrednio w kasie Ogrodu Botanicznego.
  4. Kupujący nie otrzymuje paragonu fiskalnego zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kar rejestrujących (Dz. U. z 2018 r. poz. 2519). Przy zakupie biletów indywidualnych i specjalnych za pośrednictwem Serwisu w systemie sprzedaży oferowanego przez operatora sprzedaży Bookero nie ma możliwości wystawienia faktury Kupującemu za dokonanie zakupu. Sprzedaż biletów na podstawie faktury dokonywana jest jedynie w kasie Ogrodu Botanicznego przy ul. Jagiellońskiej 78 w Kielcach.
  5. Aby złożyć Zamówienie należy dokonać wyboru biletu, który ma być przedmiotem Zamówienia. Po dokonaniu wyboru biletu, Kupujący dokonuje finalizacji zamówienia za pośrednictwem systemu rezerwacji Bookero.
  6. Korzystanie z Systemu sprzedaży nie jest możliwe anonimowo, tj. możliwe jest wyłącznie po wprowadzeniu przez Kupującego następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu komórkowego za pośrednictwem strony internetowej https://www.bookero.pl w momencie zakupu w Systemie. Kupujący podaje informacje zgodne z prawdą i aktualne, a w przypadku informacji nieprawdziwych lub nieaktualnych Operator sprzedaży i Usługodawca nie ponoszą odpowiedzialności zaszkodę Kupującego powstałą z tego tytułu. Podanie błędnych danych, w szczególności niepoprawnego adresu e-mail może skutkować brakiem możliwości dostarczenia biletu. Usługodawca nie ponosi również odpowiedzialności w przypadku zatrzymania wiadomości przez antyspamowy system pocztowy Kupującego.
  7. Podane w Systemie ceny są określone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
  8. Złożenie Zamówienia następuje poprzez wybór przez Kupującego opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Następnie Kupujący dokonuje płatności za Zamówienie. Płatność za dokonanie jednego Zamówienia, niezależnie od liczby wybranych biletów, powinna zostać dokonana jednorazowo.
  9. Kupujący może dokonać płatności za Zamówienie w formie przedpłaty wyłącznie poprzez system płatności imoje, administrowany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach przy ul. Sokolskiej 34 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice – Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, NIP 634-013-54-75.
  10. Dokonywanie zakupu biletów za pośrednictwem Systemu nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami poza kosztem połączenia z siecią Internet lub operatora telefonicznego, który to koszt ponosi Kupujący, zgodnie ze stawkami dostawcy Internetu lub operatora, z którego usług korzysta Kupujący.Kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych opłat związanych z dokonywaniem płatności za pośrednictwem systemu płatności „imoje”. Po wyborze opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Kupujący zostanie przekierowany z Systemu sprzedaży na stronę serwisu „imoje”. W celu opłacenia Zamówienia Kupujący powinien postępować zgodnie ze wskazówkami i komunikatami wyświetlanymi na stronach internetowych serwisu „imoje” i stosować się do postanowień regulaminu tego serwisu, dostępnego na stronie internetowej https://www.ing.pl/bramka-platnicza-imoje/centrum-pomocy.Informacja o przetwarzaniu przez ING Bank Śląski S.A. danych osobowych klientów dokonujących płatności za pośrednictwem imoje dostępna jest na stronie internetowej operatora płatności https://data.imoje.pl/docs/imoje_informacja_administratora_danych_osobowych.pdf
  11. Umowa zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia przez Kupującego tj. poprzez dokonanie płatności przez system płatności „imoje”.
  12. Zapłata niepotwierdzona przez Operatora płatności w ciągu 15 minut od momentu złożenia zamówienia, powoduje automatyczne anulowanie zamówienia, o czym Kupujący zostanie poinformowany w wiadomości e-mail wysłanej przez System na adres podany podczas procesu zakupu.
  13. Niezwłocznie po złożeniu i opłaceniu Zamówienia Kupujący otrzyma na podany przez siebie adres e-mail wiadomości:
    a) Od systemu „imoje” – potwierdzającą dokonanie płatności;
    b) Od systemu Bookero – potwierdzającą rezerwację Biletu i przetwarzanie płatności.
  14. Następnie po zaksięgowaniu płatności, Kupujący otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem zakupu biletu oraz załączonym biletem w postaci kodu QR. Kupujący powinien niezwłocznie zweryfikować poprawność i zgodność biletu z zamówieniem. Kupujący nie ma obowiązku drukowania biletu, wystarczające jest jego okazanie pracownikowi Ogrodu Botanicznego w celu zeskanowania na urządzeniu elektronicznym.
  15. Bilety nabyte przez Serwis nie mogą być kopiowane ani przerabiane.Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy uznania biletu, jeżeli jego weryfikacja się nie powiodła z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
  16. Kupujący, który zakupi bilet ulgowy, zobowiązany jest do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki przed wejściem do Ogrodu Botanicznego. Bilety bez udokumentowanego prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia oraz nie podlegają zwrotowi.
  17. W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Umowy Kupujący może kontaktować się z Usługodawcą za pomocą danych kontaktowych podanych w Regulaminie.
  18. Bilet zakupiony przez System uprawnia do wejścia do Ogrodu Botanicznego w dniu w nim oznaczonym i nie ma możliwości wykorzystania go w innym terminie, ani też zwrotu z powodu jego niewykorzystania.

V. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży

  1. Bilety zakupione przez System nie podlegają wymianie, ani zwrotowi. W przypadku gdy Kupujący jest konsumentem w rozumieniu Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od momentu przyjęcia przez Usługodawcę Zamówienia do realizacji. Celem skorzystania z prawa odstąpienia Kupujący powinien przesłać wiadomość e-mail na adres bilety.ogrod@geonatura-kielce.pl z prośbą o zwrot środków w terminie 14 dni od momentu przyjęcia przez Usługodawcę Zamówienia do realizacji.
  2. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje konsumentowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, jak również w przypadku usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
  3. Usługodawca ma prawo odstąpić od Umowy:
    a) w przypadku zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej lub utrudniającej realizację Umowy;
    b) w przypadku przekazania przez Kupującego nieprawidłowych danych.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Usługodawcę traktuje się ją jako niezwartą. Zwrot środków na rzecz Kupującego nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przy składaniu Zamówienia.
  5. W przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania Umowy przez Kupującego, Usługodawca ma prawo do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Kupującego oraz domagać się odszkodowania.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykorzystanie biletów z przyczyn zależnych od Kupującego.

VI. Reklamacje

  1. W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń, Kupujący może złożyć reklamację na działanie Serwisu, poprzez pisemne zgłoszenie wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: bilety.ogrod@geonatura-kielce.pl.
  2. Zgłoszenie powinno zawierać:
    a) datę oraz opis okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji;
    b) dokładny opis roszczeń Kupującego;
    c) dane kontaktowe osoby zgłaszającej reklamację.
  3. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie maksymalnie 14 dni roboczych od daty otrzymania zgłoszenia.
    Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo dokonane reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego.

VII. Dane osobowe oraz przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych zebranych w trakcie procesu zakupów biletów online Geonatura Kielce – jednostka budżetowa Gminy Kielce, ul. Daleszycka 21, 25-202 Kielce.
  2. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania internetowego zakupu biletów. Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację usług, w tym zamówienia, kontaktu oraz reklamacji.
  3. Podane dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu są przetwarzane w celu wykonywania umowy, tj. zakupu biletów za pośrednictwem Systemu oraz reklamacji (art. 6 ust. 1 lit b RODO), a po jej wykonaniu lub rozwiązaniu, w celu realizacji obowiązków przewidzianych przepisami prawa, m.in. w celach rachunkowości i sprawozdawczości (art. 6 ust. 1 lit c RODO), jak również w celu ewentualnego ustalania i dochodzenia roszczeń (uzasadniony interes administratora, art. 6 ust. 1 lit f RODO).
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat od daty transakcji celem potwierdzenia realizacji usługi i otrzymania płatności za jej realizację.
  5. Zebrane dane będą przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora wyłącznie na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych, m.in. operator serwisu, operator płatności, dostawcy usług IT, usług hostingowych, a także organom administracji i upoważnionym podmiotom na podstawie stosownych przepisów prawa.
  6. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych (w zakresie w jakim podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy lub zgoda) oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Kupujący ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  7. W przypadku pytań dotyczących procesu przetwarzania swoich danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pisząc na adres: rodo@geonatura-kielce.pl , tel. 041 367 68 00.
  8. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych, ich ochrony i przysługujących praw są dostępne na stronie internetowej https://geonatura-kielce.pl/w zakładce Polityka prywatności.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin może podlegać zmianom w każdym czasie. W razie zmiany Regulaminu, Usługodawca opublikuje nowy Regulamin na stronie https://geonatura-kielce.pl/kup-bilet. Zmieniony Regulaminu będzie miał zastosowanie do Zamówień składanych od dnia wejścia w życie zmian. Kupujący będzie potwierdzał przed złożeniem Zamówienia zapoznanie się i akceptację zmienionego Regulaminu, analogicznie jak w przypadku niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie wpływają na procedurę realizacji Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmienionego Regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem, w sprawach nieuregulowanych Regulaminem lub umową zastosowanie mają obowiązujące przepisy Ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli przepisy te przewidują wyższy poziom ochrony konsumentów, niż wskazany w Regulaminie, Strony obowiązują postanowienia wynikające z tych przepisów.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży internetowej biletów oraz prawo do wstrzymania sprzedaży internetowej w dowolnej chwili z przyczyn losowych lub technicznych.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 19.08.2025 r.

Panel dostępności